Barnet, marknadsföringen och rätten
   
 
Författare:Olsen Lena
Titel:Barnet, marknadsföringen och rätten
Utgivningsår:2007
Omfång:170 sid.
Förlag:Norstedts Akademiska Förlag
ISBN:9789172978072
Ämnesord:Marknadsrätt

Pris: 269 SEK exkl. moms
Kampen om konsumenternas pengar hårdnar. Barn betraktas numera som en köpstark grupp med stort inflytande över familjens ekonomi. I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen, professor i civilrätt, en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring.
 
  © 2017 Jure AB