IMM Vägledande etiska regler för kontakt- och relationsfrämjande förmåner i affärsverksamhet
   
 
Titel:IMM Vägledande etiska regler för kontakt- och relationsfrämjande förmåner i affärsverksamhet
Upplaga:2 uppl.
Utgivningsår:2010
Omfång:32 sid.
Förlag:Institutet mot mutor
ISBN:IMM201006
Serie:Institutet mot mutor nr. 6
Ämnesord:Straffrätt

SLUT på förlag

 

Skriften innehåller regler om hur svenska och utländska företag och organisationer inom den privata sektorn ska förhålla sig till användningen av personliga förmåner i leverantörs-, inköps- och andra affärsrelationer. 2010 års upplaga har kompletterats med bilagor i form av handledning för hur ett företag tar fram och följer upp en policy mot mutor, om events i affärsverksamhet samt del I av 2005 års utgåva av ICC:s uppförandekod för att bekämpa utpressning och mutor.
 
  © 2017 Jure AB