Marknadsföring
� Teori, strategi och praktik
   
 
Författare:Kotler Philip , Armstrong Gary , Parment Anders , Ottosson Mikael
Titel:Marknadsföring � Teori, strategi och praktik
Anmärkning:+ extra kapitel: Strategisk marknadsplanering, grön marknadsföring och kommunikation av Mikael Ottosson
Utgivningsår:2012
Omfång:484 sid.
Förlag:Pearson Education
ISBN:9780273736004
Ämnesord:Marknadsföring

Pris: 657 SEK exkl. moms

 

Marknadsföring är en utmärkt introduktion till marknadsföringsområdet för studenter och praktiker. Den bygger på Kotler och Armstrongs internationellt erkända marknadsföringssynsätt.

I boken beskrivs och diskuteras modeller som används för att utveckla effektiva marknadsföringsstrategier som är väl anpassade efter dagens marknader. Genomgående används case och exempel för att beskriva hur företag men också andra organisationer hanterar de utmaningar som dagens marknadsmiljö innebär.

Boken har en global räckvidd och baseras på internationell forskning men med en stor andel exempel från svenska företag och svenska marknader.
Bokens huvudfokus ligger på viktiga marknadsföringsbeslut där marknadsförare försöker balansera organisationens mål.
 
  © 2017 Jure AB